Close-Up pakt de draad op

Gehoord en gezien: Close-Up pakt de draad op, zondag 27 november 16:00 uur, Paulus Mavo/Vmbo, Haarlem

Terug naar school met Close-Up

We ontvingen een mail met het verzoek om toch vooral een kwartier van te voren aanwezig te zijn. Dus we zijn er om vijf over half drie. De deur zit dicht, maar gelukkig loopt het publiek voorbij en een van hun doet de deur voor ons open. Wij mee in de massa naar boven, waar we om en om doorgestuurd worden naar 2 verschillende locaties (het lab en de zolder). Wij balen dat we te laat zijn en duidelijk al een flink deel van het optreden gemist hebben. Later bleek dat wij voor het optreden van 4 uur stonden ingeroosterd. Dus waren we zowel te laat als te vroeg. We hebben die 2e voorstelling ook gewoon meegenomen. Voordeel is dat we daardoor beide nummers gehoord hebben waar het publiek opgesplitst werd, ook die op zolder.

Dus rustig eerst even wat drinken van te voren zit er bij het eerste optreden niet in. In het lab zingen ze een erg mooi maar moeilijk arrangement van Colors of the wind. Later horen we dat ze dit arrangement nu pas voor het eerst helemaal zingen. Bij The Lion King show zat het er nog niet helemaal in en werd een deel solo gedaan. Daarna loopt Close-Up de klas uit en wij mogen ze een half minuutje later volgen.

Bij de trap worden we opgewacht en wordt ons verteld dat we nu naar het spannende gedeelte van de show gaan in de kelder. Daar zal het helemaal donker zijn en ons wordt vriendelijk gevraagd om ook geen mobiel te pakken voor een beetje licht en deze duisternis te ondergaan. Als de deur dicht gaat zie je echt geen hand voor ogen.

Vanuit het duister komt even later de prachtige inzet van Run to you van Pentatonix, wat echt geweldig tot zijn recht komt in deze lockerroom. Vervolgens zingen ze het al even mooie Old and wise. Bij dit tweede nummer gaat er blacklight aan en kan je de groep zien staan.

Hierna gaan we terug naar het trappenhuis en daar mogen we op de trap naar boven staan, terwijl Close-Up onder de trap Fix you zingt met een prachtige solo van Natasja Berkhout en een korte solo van Wim Hesselink. Ze sluiten het concert af met Here’s to life van Shirley Horn.

Nu het eerste optreden is afgelopen gaan we lekker wat drinken en gezellig met diverse mensen napraten over wat we gezien en gehoord hebben. Tegen kwart voor 4 komt het publiek voor de tweede voorstelling binnen. Om 16:00 uur komt Close-Up op terwijl ze een heerlijk swingende versie van Got to get you into my life neerzetten. Vervolgens verdwijnen ze weer en mogen we een draad volgen die uitkomt in de gymzaal. Daar vervolgen ze het concert met Mountains O’things met goede percussie en een weergaloze solo van Mariëlle Hoogland. Het mooie Laat maar bezorgt mij kippenvel en als laatste nummer zingen ze (het voor mij onbekende) nummer Ik wil naar huis met een bijzondere choreo met een rood/wit lint dat er erg strak en ingewikkeld uitziet, knap gedaan.

Vervolgens pakken we de draad weer op die ons terugvoert naar de Aula waar ze Parkeren brengen van Fay Lovsky met een strakke choreo om de pilaren heen die in de Aula staan. Hierna mogen we de draad weer volgen de trap op en wij gaan nu de andere kant op en komen dan op zolder uit waar 6 leden het nummer Zou zo graag zingen. Leuk nummer en erg goed gezongen. We gaan nu weer richting de kelder en herhalen verder het programma dat we al gehoord en gezien hebben.

Bij de 2e keer Fix you sta ik boven en het is jammer dat de solist beneden boven niet te horen is. Na het laatste nummer worden Pepijn en de choreograaf bedankt en staat Close-Up stil bij het afscheid van Pepijn. We worden daarbij verrast met een uitvoering van het mooie De pijn is weg, passend herschreven naar Pepijn gaat weg. Het was een erg leuke middag en we hebben weer genoten van erg mooie nummers en arrangementen.