BALK zoekt co÷rdinerend webredacteur

 

BALK zoekt co÷rdinerend webredacteur

BALK, de landelijke Bond voor Amateurmuziektheater en Lichte Koormuziek, zoekt een coördinerend webredacteur op ZZP-basis.

 

Je belangrijkste taken zijn het onderhouden van de website www.balknet.nl, het samenstellen en versturen van de maandelijkse nieuwsbrief en het creëren en verspreiden van relevante content voor onze doelgroep via Facebook en andere kanalen. We zoeken iemand die stichting BALK op het gebied van communicatie actief kan adviseren en ondersteunen.

 

Het betreft in eerste instantie een opdracht voor een half jaar, van 1 januari tot 1 juli 2019, voor ongeveer twintig uur per maand. Deze uren zijn zeer flexibel in te delen en je werkt grotendeels vanaf thuis. Na het half jaar evalueren we wederzijds hoe het is bevallen.

 

Taken

  • Het schrijven van teksten en/of het redigeren van door anderen geschreven teksten voor de website, social media en de nieuwsbrief, en het plaatsen daarvan. Doel is om de teksten op taalniveau B2 beschikbaar te stellen voor de doelgroep van BALK. Dit zijn: de aangesloten koren, vocal groups, muziektheatergroepen en opera- en operetteverenigingen.
  • Verzamelen, structureren en up to date houden van informatie op de website die relevant is voor de doelgroep van BALK.
  • Het samenstellen en versturen van de maandelijkse nieuwsbrief ´BALK Nieuws´.
  • Onderhouden en actief monitoren van de social media kanalen van BALK, met name Facebook.
  • Beeld- & geluidsmateriaal (laten) maken zoals foto’s en video’s, waarbij ook hier het doel is om de doelgroep van BALK op een aansprekende wijze te bereiken.
  • Hanteren en bewaken van de huisstijl.
  • In overleg met de overige BALK-medewerkers plannen van publicitaire uitingen en structurele aanpassingen aan de website, waar nodig.
  • Zorgen voor beantwoording van vragen over de website en social media, al dan niet in samenspraak met inhoudelijke deskundigen binnen en buiten BALK.
  • Initiëren en/of vertalen van ontwikkelingen binnen de context van amateurmuziektheater en lichte koormuziek naar webcontent, social media en/of nieuwe toepassingen.

 

Kennis, inzicht en vaardigheden

  • Affiniteit met de doelgroep (zang en theater) en betrokkenheid bij de activiteiten die de doelgroep van BALK onderneemt. De bereidheid om af en toe bij activiteiten en bijeenkomsten van bestuur en/of bureau aanwezig te zijn.
  • Kennis en ervaring op het gebied van (eind)redactie.
  • Kennis van social media, webtoepassingen en content managementsystemen.
  • Visie op het gebruik van websites en social media.
  • Ervaring in het maken en bewerken van beeldmateriaal.
  • Redactionele vaardigheden en uitstekende beheersing van de Nederlandse taal.
  • Voldoende initiërend vermogen om zelfstandig te kunnen werken.

 

Wij bieden

  • Een opdracht voor een half jaar (van 1 januari tot 1 juli 2019) , waarbij we verwachten dat je ongeveer 20 uur in de maand bezig bent. Na het half jaar evalueren we wederzijds hoe het is bevallen.
  • We betalen je 30 euro per uur, ex BTW, ex reiskostenvergoeding.
  • Je kunt je uren flexibel invullen en vanuit huis werken.

 

Organisatie

Je komt te werken voor het BALK-Bureau, het serviceloket van BALK. Je wordt aangestuurd door de directeur van BALK en werkt samen met de office manager. De lijnen zijn heel kort. De bestuursleden van de stichting BALK zijn verantwoordelijk voor de algemene beleidslijnen. Zij werken vanuit betrokkenheid op vrijwillige basis.

 

BALK werkt samen met een extern bureau dat zorgt voor beveiliging van de website en eventuele technische aanpassingen. Als coördinerend Webredacteur schakel je met deze partij. Jij bent verantwoordelijk voor het contentproces en plaats of bewerk je content voor de website, zodat de informatie juist, actueel en aantrekkelijk is.

 

Insteek voor het sollicitatiegesprek

We horen graag wat jouw indruk is van BALK en wat je zou willen aanpakken. Natuurlijk kun je niet alles tegelijk, dus doe ons een voorstel van een aantal ideeën en een grove planning van de werkzaamheden die je voor je ziet. Stuur je schriftelijke reactie naar Pepijn Lagerwey, directeur@balknet.nl, vóór 10 december 2018. Een eventueel sollicitatiegesprek volgt in de week van 17 december 2018 en wordt afgenomen door de directeur en de office manager van BALK.

 


(Publicatiedatum: 21-11-2018)
 
Delen: