Afscheid van Pepijn bij Divina

Kippenvelafscheid met een big band

Pepijn voor Divina - foto: 9afFOTOGRAFEN/HansWat is er mooier dan een grote wens in vervulling laten gaan bij je afscheid. Pepijn Lagerwey neemt na 9 jaar afscheid van Divina en heeft een big band uitgenodigd om samen met de dames flink uit te pakken.

Met de keuze van de feestzaal in het Vechthuis in Divina’s thuisbasis Utrecht als laatste stop na een theatertour door Nederland heeft Divina wel een uitdaging.

De groep zet in met Rolling in the Deep van Adèle. Het is even wennen aan de akoestiek zowel voor publiek als Divina, maar de ervaring van de dames zorgt ervoor dat de samenklank snel in balans is. Op de melody van Happy zingen de dames ‘want wij zijn sexy’ en het publiek smult ervan. Settle down is een uitdaging qua ritme, maar dat is voor Divina en Pepijn geen probleem. Exit music (for a film) van Radiohead maakt diepe indruk zowel door het prachtige arrangement als de bijbehorende choreo.

Het prachtige I wish I knew how heeft Jetse Bremer, ooit ook dirigent van Divina, speciaal voor het jubileum gearrangeerd. Dan wordt het tijd de opvolger van Pepijn te introduceren. Op het nummer Man wanted wordt Rohan Poldervaart onder luid applaus op het toneel gehaald en zowat bedolven door de zangeressen.

Het publiek wordt vervolgens getrakteerd op een pareltje For bitter or worse van Anouk. Aan het einde van het concert volgt de klapper een medley van delen uit 50 hits uit de jaren ’90, door Pepijn aaneengesmeed tot één lopende song. De dames van Divina hielden per nummer een bordje omhoog, zodat het publiek kon volgen welk fragment er klonk. Wat een geweldig arrangement en wat enorm goed vertolkt door Divina.

Divina met de 90s medleyDe medley rouleert via multimedia en is te bekijken via

Na enige woorden van afscheid aan Pepijn zingen de Divina-dames, versterkt met verschillende oud-leden het nummer My Immortal van Evanescence. Wat een kippenvelmoment!

Als afsluiting worden nog 3 nummers samen met de big band gezongen waaronder Feeling good van Michael Bublé en That man van Carol Emerald. Na het concert konden de stoelen aan de kant om lekker te dansen, te drinken en te kletsen op de klanken van de Later als je Big Band. Een sfeervolle afsluiting na zoveel jaren innige samenwerking van dirigent en koor.

Thomas Hessels